Avainsana: reklamaatio-oikeus

Reklamoi oikein!

13.3.2024|

Reklamointi on ostajan tärkein tehtävä virhe- tai riitatilanteissa. Virhe voi olla esimerkiksi kosteus- tai homevaurio kylphhuoneessa, luvaton rakentaminen tai virheellinen pinta-alatieto. On erittäin tärkeää, että reklmaatio tehdään oikein ja oikea-aikaisesti. Reklamaation tekeminen voi tuntua monimutkaiselta, joten olemme nostaneet esiin tähän keskeisiä seikkoja, jotka tulee huomioida reklamaatiota laadittaessa.

Ostajalla ei reklamaatio-oikeutta asuntokaupassa

10.6.2020|

Yli 5 vuotta jatkunut riita koskien myyjän virhevastuun kokonaan poistavaa asuntokauppaa on ratkaistu Helsingin hovioikeudessa. Tapaus oli erikoinen, sillä ostajat olivat itse ehdottaneet kaupan tekemistä ilman reklamaatio-oikeutta. Myyjien vastuun kokonaisuudessaan pois rajaava ehto katsottiin päteväksi, eikä ostajilla ollut oikeutta reklamoida

Go to Top